Ekspozytory wykonywane są według indywidualnych i niepowtarzalnych projektów, nie ma na nie ścisłych przepisów i nakazów. Kształt, rozmiar, wygląd i materiały, wszystko zależy od życzeń klienta. Można również rozróżnić między tymczasowymi ekspozytorami handlowymi, które są potrzebne tylko do uruchomienia jednej akcji, a długoterminowymi, które zostaną zamontowane na stałe.

Konstrukcja ekspozytorów

Tymczasowe ekspozytory są wykonane z tektury, dzięki czemu są tanie. A te długoterminowe są składane z różnych materiałów, często są ze sobą łączone: plastik PCV, metal, pleksi, szkło, płyta wiórowa, MDF i wiele innych. Konstrukcja ekspozytora zależy od życzeń klienta: są to proste prostokątne, okrągłe lub skomplikowane trójwymiarowe kształty. Obraz nanoszony jest poprzez foliowanie, druk pełnokolorowy, offsetowy lub cyfrowy, a sama konstrukcja jest spawana z prętów stalowych o różnych przekrojach. Ekspozytory kartonowe wycinane są na ploterze tnącym, po czym są składane i łączone klejem.

Producent ekspozytorów sklepowych posiada duże doświadczenie w ich projektowaniu, wytwarzaniu i dotyczy to wszelkich rozmiarów i typów. Dysponuje sprzętem wiodących producentów, a także wysoko wykwalifikowanym personelem, który wie jak się z nim obchodzić i jak wykonać takie konstrukcje. Ekspozytor jako sprzęt na wyposażenie sklepu przeznaczony jest do sortowania produktów lub broszur informacyjnych. Jest instalowany na powierzchniach handlowych i jest potrzebny do prezentacji towarów lub usług. Produkcja odbywa się zgodnie z wymiarami wymaganymi przez klienta.

Ekspozytory spełniają następujące funkcje:

  • Wybór produktu z serii analogów.
  • Prezentacja linii produktów.
  • Zapewnienie konsumentom możliwości porównania produktów.
  • Zwrócenie uwagi na niektóre pozycje z linii produktów.

Ekspozytor to projekt mający na celu zwrócenie uwagi na konkretną markę, produkt lub usługę. W przypadku promocji i prezentacji stosuje się konstrukcje kartonowe, są krótkotrwałe, ale wyróżniają się niską ceną. Do długotrwałego użytkowania nadają się ekspozytory wykonane z metalu i tworzywa sztucznego, a także pleksi i płyty wiórowej. Producent posiadając nowoczesny sprzęt tworzy ekspozytory, które w pełni zaspokajają potrzeby klienta. Możliwe jest tworzenie konstrukcji o dowolnych wymiarach, nanoszenie obrazów i informacji tekstowych.

Ekspozytory mogą być podłogowe lub stołowe

Ekspozytory
Ekspozytory

Ekspozytory w sklepach to wyposażenie będące połączeniem nienagannej jakości i rozsądnych cen. Indywidualne podejście pozwala na stworzenie oryginalnych produktów, które przyciągną uwagę grupy docelowej, dzięki czemu reklamowane towary lub usługi nie pozostaną niezauważone. Wykorzystanie ich w handlu zwiększa sprzedaż, a co za tym idzie zyski firm, które w swojej praktyce wykorzystują to narzędzie marketingowe.

Ekspozytory to idealny sprzęt do wprowadzania na rynek nowych marek i nowych produktów tradycyjnych z maksymalną szybkością i wydajnością. Ponadto dobre ekspozytory podkreślają status i charakter każdego produktu. Ich celem jest zwrócenie uwagi konsumenta na miejsce sprzedaży towaru i sam produkt, emisja informacji reklamowych i wizerunkowych, wytworzenie impulsu do zakupu. Jeśli nie ma możliwości uwydatnienia towarów, ekspozytory mogą pełnić funkcję informowania klientów o dostępności towarów do sprzedaży. Jak każdy sprzęt handlowy ekspozytor przeznaczony jest do sprzedaży produktów, ale jednocześnie posiada powierzchnie reklamowe, może mieć kolor firmowy, co zapewnia realizację zadań reklamowych. Często używany jako dodatkowy punkt sprzedaży.

Poznaj koniecznie:

Zadania ekspozytorów sklepowych

Oprócz ekspozytorów detalicznych producent oferuje kompleksowe projektowanie punktów sprzedaży, robiąc wszystko, co możliwe, aby placówka przyciągała uwagę potencjalnych klientów, a inwestycje w reklamę szybko się zwracały. Ekspozytory handlowe są niezbędnym wyposażeniem sklepu każdej branży. Oryginalna ekspozycja handlowa pozwala wyeksponować produkt wśród masy produktów konkurencji, zwiększyć obecność marki w punkcie sprzedaży, ilość zajmowanych przez markę półek. W efekcie ten sprzęt sklepowy stymuluje sprzedaż produktu. Przy całej różnorodności różnego sprzętu handlowego, ekspozytory są najprostszym, najtańszym i jednocześnie bardzo skutecznym elementem sprzedażowym, powstającym w oparciu o charakterystykę produktu.

Kartonowe ekspozytory, wytrzymują obciążenie 10-25 kg na półkę. Ukrywają całą szorstkość tektury, tworzą atrakcyjny sprzęt z banalnego kartonowego pudełka z półkami. Materiały wykończeniowe najnowszej generacji naprawdę pozwalają niemal w 100% zrealizować każdy, nawet najbardziej niesamowity projekt. Każdego roku na rynku pojawia się tyle tworzyw sztucznych i akryli o niesamowitych właściwościach elastyczności, przepuszczalności światła i wytrzymałości, ale także niesamowitych materiałów kompozytowych, łatwych w obróbce i niesamowicie pięknych. Ekspozytory sklepowe są odpowiednie do zaprezentowania cennej biżuterii oraz innych produktów dekoracyjnych. Produkowane są w formie: tacek zamykanych i otwartych, ramek, produktów schodkowych.