Zdecydowanej większości osób eventy dla firm kojarzą się przede wszystkim nie tylko i wyłącznie z bardzo znanymi markami, ale również ze znanymi gwiazdami z pierwszych stron gazet. Ludzie wyobrażając sobie eventy dla firm myślą przeważanie o muzyce na żywo, szampanie czy kawiorze. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że event biznesowy może przyjąć postać bardzo kameralnego obiadu, kolacji czy śniadania, w którym będzie uczestniczyło nawet kilkanaście osób. Rekomendowane jest zatem zmienienie dotychczasowego poglądu o evntach dla firm. Przedsiębiorcom polecane jest także poważne zainteresowanie się nad wzięciem udziału w tego rodzaju eventach, ponieważ jest to świetne narzędzie do promocji firmy.  

Korzyści biznesowe przy świetnej atmosferze

Warto mieć świadomość, że praktycznie każdy event dla firm może być początkiem nowej współpracy biznesowej. Jak wiadomo w biznesie tak samo, jak w codziennym życiu istotne kwestie zdecydowanie najlepiej się załatwia przy kieliszku wina oraz dobrym posiłku. Doskonałym przykładem może być przedsiębiorca prowadzący firmę budowlaną, który ma planach wzięcie udziału w omawianym rodzaju eventu. W przypadku, gdy firma nie jest w posiadaniu właściwej maszyny do wykonania danej usługi może na evencie dostać kontakt do firmy zajmującej się sprzedażą lub wynajmem takiego urządzenia. Ponadto przedsiębiorca może nawet podjąć decyzję o organizacji eventu dla firm z branży budowlanej i poinformować, iż potrzebuje danej maszyny do wykonania ważnego zlecenia. Na evencie można wyjaśnić zasady wspólnych korzyści czy potencjalnej współpracy w danej kwestii. Kontrahent w tym momencie nie tylko poczuje się bardzo doceniony, ale również przedsiębiorca organizujący tego rodzaju event zyska jego sympatię. 

Możliwość pochwalenia się nowościami

Eventy dla firm są również doskonałym sposobem na zaprezentowanie nowego produktu albo usługi. Nie jest oczywiście konieczne zorganizowanie eventu na taką skalę, jak najbardziej renomowane firmy z branży informatycznej. Rekomendowane jest jednak poświęcenie temu tematowi odpowiednią ilość czasu. Doskonałym przykładem mogą być restauracje, które w najbliższym czasie będą planowały wprowadzenie nowego menu. Na zorganizowanym evencie mogą być podane właśnie proponowane dania. Prezentacja może odbyć się w siedzibie danej firmy, albo w miejscu neutralnym. Z kolei klub fitness może zorganizować event dla firm, na którym zostaną zaprezentowane nowe maszyny albo zajęcia poranne czy wieczorne dla przedsiębiorców. Potencjalni klienci w ten sposób poczują się wyjątkowo, dzięki czemu występuje bardzo duże prawdopodobieństwo, że będą zainteresowani skorzystać z usług klubu fitness.

Współpraca firm daje zdecydowanie lepsze rezultaty

Warto zdawać sobie sprawę, że na eventach firmowych można nie tylko i wyłącznie zdobyć nowe kontakty biznesowe czy zaprezentować swój nowy produkt czy usługę. Jest to również świetna możliwość na poprawę komunikacji wśród pracowników, a także docenienia ich w różnych kwestiach. Firma, która podejmie decyzję o organizacji eventu dla przedsiębiorców sprawi, że pracownicy, którzy będą pracowali przy jego przygotowywaniu nawiążą świetne relacje. Jak wiadomo w pracy zespołowej konieczna jest nie tylko i wyłącznie sympatia, ale również wzajemne zrozumienie. 

Rekomendowane jest zatem organizację przez firmę przynajmniej dwa razy w roku eventu dla firm, w ten sposób można zainicjować wzajemną rozmowę pracowników w bardzo przyjaznej atmosferze. Jest to również doskonałe rozwiązanie, by pracownicy mogli się lepiej poznać. Pracodawca zyska w ten sposób, jako osoba dbająca o komfort swoich pracowników. Należy zdawać sobie sprawę, że wzajemna sympatia w danym zespole, a także przyjazna atmosfera są bodźcami, które sprawią, że pracownicy będą z zadowoleniem i przyjemnością przychodzili do pracy. 

Dobry image

Warto wiedzieć, że z organizacją eventów dla firm jest tak samo jak z premierą dobrego filmu. Jeżeli wydarzenie zrobi bardzo duże wrażenie na uczestnikach, każdy z nich nie będzie mógł doczekać się kolejnego eventu. Jeżeli przedsiębiorca zaprezentuje się jako profesjonalny, rzetelny, a także potencjalny usługodawca, każdy z gości będzie miał o nim bardzo podobne wrażenie. Jak wiadomo firmy w biznesie bardzo często kierują się reputacją. Jeżeli dany przedsiębiorca będzie miał wybór przy danej usłudze między dwoma kontrahentami, z jednym jeszcze nie miał przyjemności współpracy, a drugiego poznał na organizowanym przez niego evencie dla firm, wybór z pewnością będzie jednoznaczny. 

Jaki jest cel robienia eventów dla firm?

Jak wiadomo zdecydowana większość przedsiębiorców oczekuje, że zorganizowany event przyniesie im określone profity. Firmy traktują bowiem organizację tego rodzaju przedsięwzięć tak, jak każde z narzędzi public relations. Niestety bardzo ciężko jest ocenić pod kątem finansowym dany event. Jego celem jest bowiem zaprezentowanie oferty firmy, stworzenie wizerunku rzetelnego przedsiębiorcy czy nawiązanie kontaktów w grupie docelowej. Efekty z organizacji danego eventu osiągane są w długim okresie czasu.

 

angielski francuski niemiecki włoski hiszpański szwedzki duński