W jaki sposób dotrzeć poprzez Facebook do klientów?

Facebook jest dziś jednym z najczęściej używanych portali społecznościowych. I choć jeszcze kilka lat służył on przede wszystkim do komunikacji ze znajomymi, do publikowania zdjęć dotyczących codziennego życia, to dziś coraz częściej wykorzystywany jest przez firmy, jako bardzo skuteczna forma reklamy. Nie musimy wydawać pieniędzy, by poszukać grono odbiorców, by rozwijać się, by wspinać po szczeblach kariery zawodowej. Marketing na Facebooku stanowi w chwili obecnej najbardziej skuteczną promocję, jaką tylko przedsiębiorcy mogą wybrać. Strony internetowe, różnego rodzaju fora, gdzie oferujemy nasze usługi, banery reklamowe, czy tradycyjna reklama w żaden sposób nie są tak dobre, jak właśnie ogłaszanie się i rozpowszechnianie swojej marki poprzez Social Media.

 

Dziś chcielibyśmy zastanowić się nad tym, w jaki sposób można dotrzeć do klientów na Facebooku. Poszukamy wskazówek, które podpowiedzą przyszłym lub obecnym przedsiębiorcom, jak przyciągnąć do siebie ludzi i w jaki sposób zainteresować ich swoimi produktami lub usługami. Czasami wystarczą małe triki, by móc budować sukces własnej firmy. Gotowi?

 

Bycie aktywnym na Facebooku

To stanowi element pierwszorzędny, o jakim każdy właściciel konta musi pamiętać. Samo bowiem jego założenie nie stanowi absolutnie nic. Konto powstanie, ale jeśli nie będziemy często go aktualizować, treści nie będą docierały do potencjalnych klientów, a nasza reklama w żaden sposób nie spełni swoich zadań. Tworząc marketing na Facebooku musimy jak najczęściej wstawiać nowe posty, bowiem portal taki działa na zasadzie upubliczniania tego, co nowe. Każdy nowy post znajomego obniża naszą pozycję w dół, aż w końcu ginie ona w gąszczu informacji i trzeba pomyśleć o nowym wpisie. Należy pamiętać o wstawianiu dobrych zdjęć, które przykuwają uwagę i sprawiają, że osoba przeglądająca aktualności zainteresuje się właśnie nim i będzie chciała na to nasze konto wejść. Dobrze jest postawić również na profesjonalne filmy związane z naszą branżą, które będą miały charakter naukowy lub rozrywkowy, ale pozwolą odbiorcy czegoś się o nas dowiedzieć. Jak więc często takie wpisy? Z pewnością dobrze byłoby tworzyć jeden wpis dziennie, ale jeśli nie jesteśmy w stanie tego osiągnąć, to minimum stanowią takie trzy wpisy tygodniowo, by można było mówić o skutecznej reklamie.

 

Udostępnianie linków, newsów..

Klient lubi profesjonalizm i im więcej go na naszym koncie, tym lepiej. Jeśli udostępniamy bowiem cenne linki, które mają dużą wartość merytoryczną, które są profesjonalne, dotyczą naszej branży, ale w oparciu o jakieś naukowe dokumenty, wówczas jak najbardziej warto to udostępniać, bo świadczy to w pełni o naszym profesjonalizmie, o jakim zawsze powinniśmy pamiętać. Warto śledzić strony konkurencji, sprawdzać co dzieje się w branży, udostępniać rzeczy, które mogą mieć znaczenie dla klienta, a które dzięki nam jest w stanie to osiągnąć.

 

Zachęcanie do aktywności obserwujących

Początki zawsze są trudne. Zanim zbierzemy grono osób, które polubią naszą stronę trzeba poświęcić temu trochę pracy i czasu. Nic nie przychodzi samo, dlatego też zawsze trzeba działać. Z całą pewnością doskonałym rozwiązaniem, jeśli w grę wchodzi marketing na Facebooku są różnego rodzaju quizy, konkursy i pytania. W ten sposób angażujemy osoby, które nas oglądają do zabawy w formie nauki, ale i do zachęty, by ponownie wrócili na naszą stronę. Dzięki takiej formie dotarcia do klientów, można jeszcze bardziej powiększyć grono osób, które będą nas oglądać. Wystarczy na przykład w konkursie, który zorganizujemy dać zadanie, by w komentarzu wpisać nazwiska pięciu osób, które chcecie by także wzięły udział w konkursie. To sprawia, że ta jedna osoba automatycznie daje możliwość przejrzenia naszej strony kolejnym pięciu osobom, które być może wejdą na naszą stronę, a jeśli będzie im ona odpowiadać polubią i skorzystają z naszych usług lub produktów.

 

Tworzenie promocji i zniżek

Jeśli chcemy zarobić, musimy coś od siebie dać. Klienci kochają promocje i uwielbiają różnego rodzaju zniżki. Bardzo dobrym trikiem jeśli chodzi o marketing na Facebooku jest oferowanie promocji tylko dla fanów naszego Facebooka. To sprawia, że Ci czują się wyjątkowi, bo należą do elity, specjalnej grupy, która otrzymuje produkty w niższych cenach. To sprawia, że takimi informacjami chętnie dzielą się z innymi, a więc i tym samym kolejni klienci z chęcią dołączają do naszego grona.

 

I tak tworzy się coraz to większe grono osób, które tworzą naszą markę i dzięki którym możemy dalej rozwijać swój biznes i iść wciąż w górę. Poprzez Facebook nie trzeba wiele z siebie dawać, by móc osiągnąć zamierzony cel. Grunt to stosować się do powyższych rad, a większość będzie robić się sama. Na tym polega siła Social Media, dzięki której każda, nawet najmniejsza firma ma dziś szansę osiągnąć naprawdę bardzo duży sukces. 

angielski francuski niemiecki włoski hiszpański szwedzki duński